Aktuálně

JAKÉ TRATĚ LETOS ČEKAJÍ NA ZÁVODNÍKY VE VYSOČINA ARÉNĚ?


Na tratích Světového poháru jsme letos opět výrazně zapracovali. Naši traťaři upravili hned 4 dlouhé sekce, vše je připraveno.

Nejprve jsme vyhladili některé kořenové pasáže, aby to bylo pro závoďáky trochu zábavnější svezení! Upravili jsme dlouhou část trati, která následuje po populární technické sekci Mitas Choice. Je to úsek, který není příliš dobře přístupný pro diváky ve Vysočina Aréně, naopak je ale skvěle vizibilní na kamerách v přímém přenosu. Proto jsme zde chtěli závodníky maličko zrychlit, dostat je do vzduchu, aby byly kamerové záběry dynamické a pro diváky u televizních obrazovek co nejatraktivnější.

Dalším úsekem, který jsme výrazně upravili, je celá technické sekce BMX, která letos nese jméno našeho nového hlavního partnera, značky jízdních kol Cannondale. Celá sekvence terénních vln a skoků Cannondale BMX dostala nový povrch, skoky byly zrekonstruovány a závěrečná pasáž s ostrou levotočivou zatáčkou byla rozšířena, aby se zde závodní pole co nejméně štosovalo. Sekce tedy bude opět rychlá a divácky maximálně atraktivní, protože bude závodní pole vidět vysoko ve vzduchu a navíc z bezprostřední blízkosti.

Opravu už si zasloužil i příjezd k populární sekci GoPro AC/DC. Opět došlo k rozšíření a opravě povrchu, který byl za roky provozu na trati již nevyhovující. Nyní bude vše přehlednější a lépe průchozí pro celý startovní peloton.

Zcela nový úsek trati přibyl na dosah areálu Vysočina Arény a jmenuje se Vysočina Pumptrack! Jedná se vlastně o sekci, která využívá nově postaveného asfaltového pumptracku a dovolí závodníkům ukázat jejich techniku při jízdě v boulích a klopenkách. Celý úsek je navíc na skvělém místě a dokonale divácky přehledný, proto jsme přesvědčení, že se toto místo stane novou oblíbenou baštou novoměstských diváků!

Nového povrchu se dočkala i technická sekce těsně před příjezdem do areálu stadionu, letos nově nazvaná Oakley Speeding! Terénní vlny byly opraveny, vyhlazeny a nový povrch zajistí lepší adhezi. Proto se můžeme těšit na skutečně efektní příjezd závodníků do areálu! Ze všech úprav se pouze tato týká jak závodního okruhu pro závody v olympijské disciplíně cross-country (sobota + neděle), ale také páteční disciplíny short track.

Celý okruh cross-country byl mírně zkrácen. Vynechali jsme část, která byla nejmíň zajímavá, a i z diváckého pohledu hluchá, čímž se ušetří asi 300 metrů. Dá se tedy očekávat, že oproti loňsku, pokud budou podobné povětrnostní podmínky, dojde k navýšení počtu kol, která budou závodníci na trati kroužit. Okruh pro short track naproti tomu zůstává prakticky beze změn.

Ostatně podívejte se sami, mapy letošních tratí naleznete zde:

XCO: CROSS-COUNTRY OLYMPIC

XCC: SHORT TRACK

 



JAKÉ TRATĚ LETOS ČEKAJÍ NA ZÁVODNÍKY VE VYSOČINA ARÉNĚ?